T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / PENDİK - Pendik Uluslararası Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi

OKULUMUZUN TARİHÇESİ

OKULUMUZUN TARİHÇESİ

Okulumuz 1976-77 eğitim-öğretim yılında 2 derslik , 117 ögrenci ile ‘Kartal Pendik İmam Hatip Lisesi’ olarak hizmete açılmıştır. Kadıköy ve Üsküdar Imam Hatip Liselerinden sonra Anadolu yakasında açılan okulumuza olan yoğun ilgiden dolayı, kısa bir zaman içinde 24 derslikli ve içerisinde diğer birimlerinin yanında konferans salonu, kütüphanesi, laboratuarları bulunan merkez bina inşa edilmiştir.

         1982-1983 eğitim-öğretim yılında ise 22 derslik ve diğer birimlerin bulunduğu Dumankaya Ek Hizmet Binası faaliyete geçirilmiştir. 1989 yılında Pendik´in Kartal ilçesinden ayrılmasıyla okulumuzun adı "Pendik İmam Hatip Lisesi" olmuştur. Anadolu yakasında geniş bir coğrafi alana hitap eden okulumuz; başta Pendik olmak üzere Kartal, Sancaktepe ve Tuzla´da her biri müstakil bir imam hatip okulu olarak milletimize hizmet eden 20´ye yakın okulun açılışına öncülük etmiştir.

   2014 yılı itibariyle Uluslararası niteliğe kavuşan okulumuzda Kazakistan, Arnavutluk, Sudan, Cibuti, Etiyopya, Endonezya, Sierra Leone, Tayland, Sırbistan, Yunanistan, Çin, Patani, Açe gibi farklı coğrafyalardan Meb ve TDV işbirliği ile getirilen kız öğrenciler İHL eğitimi görmektedir. Bu yönü ile Türkiye’de ilk olan okulumuz, Teog puanıyla da üstün başarılı Türk öğrencileri kabul etmekte ve onlara Uluslararası perspektifte akademik ve mesleki kalitesi yüksek bir lise eğitimi vaat etmektedir.

  

MİSYONUMUZ

   Öğrencilerimizin zihninde insana, düşünceye, özgürlüğe, ahlaka ve kültürel mirasa saygıya dayanan bir din öğretimi anlayışına katkıda bulunmaktır.

VİZYONUMUZ

   Kültürel mirası değerlendirebilen, yaşanan hayatı yorumlayabilen ve problemlere çözüm üretebilen bireyler yetiştirmektir.

DEĞERLERİMİZ

01. Sağlıklı bir anlayışın, Türkiye için gerekli zihniyet gelişmesinin gerçekleşmesine yardımcı olabileceğine inanırız.
02. Düşünen, sorgulayan, inancını aklıyla bütünleştiren öğrencilerin yetişmesine hizmet edecek yöntemlerin geliştirilmesine çalışırız.
03. Ezberci ve baskı altına alıcı bir yaklaşıma değil, konuları çözümleyici ve yorumlayıcı bir yaklaşımı benimseriz.
04. Dinin birleştirici, huzur verici ve barışı sağlayıcı gücünü ortaya çıkarmaya çalışırız.
05. Şekilcilik ve sloganları değil, ahlaki öğretilerin felsefesini önemseriz.
06. Din öğretiminde, kavram kargaşası ve kavram belirsizliği oluşturmayız.
07. Sağlıklı bir din anlayışının kaliteli bir eğitim – öğretim sürecinden geçtiğine inanırız.
08. Din öğretiminde sorunlara aceleci çözümlerle yaklaşmamaya çalışırız.
09. Din öğretiminde oku, düşün ve anla prensibini benimseriz.
10. Niteliğin nicelikten üstün olduğuna inanırız ve enerjimizi olumlu alanlarda ve insanlığa hizmet için harcarız.
11. Din öğretiminde, yönetici – öğretmen – öğrenci – veli – (aile) ilişkisinde güven ortamı oluşturmaya çalışırız.

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 17.12.2012 - Güncelleme: 04.12.2017 20:22 - Görüntülenme: 4748
  Beğen | 6  kişi beğendi